خبر خوش | اختصاص وام ۲۰۰ میلیون تومانی به دارندگان واحدهای قولنامه‌ای

واحد های قولنامه‌ای با داشتن مجوز نیز می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده کنند.
خبر خوش | اختصاص وام ۲۰۰ میلیون تومانی به دارندگان واحدهای قولنامه‌ای
کد خبر : ۱۷۸۴۷

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز گفت: از مجموع ۲۵۰ روستای بالای ۲۰خانوار در ۲۴۸ روستا طرح هادی تهیه و اجرا شده است .

علی محمدی روز یکشنبه ۲۷ فروردین در نشست با معاون عمرانی استاندار البرز و مدیرکل امور روستایی استانداری البرز  به تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: با همت معاونت امور عمرانی استانداری البرز واحد های قولنامه‌ای با داشتن مجوز نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به مقاوم سازی واحدهای مسکونی شهری گفت: ۶۰ هزار واحد مسکونی نیز ساخته شده که حدود ۳۱ هزار واحد مقاوم سازی گردیده و در حوزه اقدام ملی مسکن نیز فعالیت های خوبی انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان البرز با توجه به قانون خود اظهاری مهندسان در حوزه نظارت ها اضافه کرد: در حوزه روستاها و شهرها باید تعرفه ناظرین افزایش یابد تا از کیفیت فعالیت های آنها کاسته نشود.

احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز نیز در این نشست با توجه به سالگرد افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال با پیام رهبری در حوزه های روستایی کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای استان و کشور در حوزه‌های گردشگری افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در استان البرز روستاها به مناطق تفرجگاهی تبدیل شده‌اند و باید در این میان به ساخت و سازهای غیرمجاز دقت زیادی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر باید با همت بیشتری دنبال شود و در روستاها باید این همت بیشتر هم باشد، با میراث فرهنگی نیز باید هماهنگی‌های بیشتری برای توسعه بازارهای صنایع‌دستی صورت گیرد.

وی افزود: باید تمرکز بالاتری برای قرار دادن بودجه های بیشتر در جهت ساماندهی روستاها در حوزه های معابر، فضای سبز و اختصاص داده شود.

 افضلی گفت: بازنگری طرح های هادی نیز با سرعت بیشتری افزایش یابد تا مشکلات مردم زودتر کاهش یابد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر